Translate

Khamis, 9 Mei 2013

assalamualaikum..

hari ni mood 'sedih' la.. tb2 terkenang masa zaman waktu sekolah dulu.. huhu.. dngan perangai masing kt sekolah pulak kan.. hihi.. tp aku rasa agak menyesal. sebab masa dekat form 5 dulu x stdy elok2. keja aku tidoq ja.. tengok! sekarang ni kan susah nk cari ipt untuk aku. bila terima tawaran ja swasta ja yg aku dpt. besa la.. swasta kan? ofcourse mahal gila! so..kak aku pown asyik dowk ulang ayat yg sama ja bila kena tolak tawaran ayat nya adalah "tula..dulu hang dowk main2 masa spm." ayat yg agak kecik hati bagi aku. bukan aku  x stdy lgsong. seriusaku dh stdy dah. myb cara pembelajaran aku salah kowt. tu yg x bole nk score. suma org nk rebut A. n org akan pandang kalu sesiapa yg dapat A bnyak, semuanya pandai. sesiapa yg x dapat A ni. akan dipandang rendah sedikit. kenapa? memang lumrah hidup erk? haruskah depa bezakan budak pandai dengan budak x pandai? haruskah depa sisih budak yg x pandai mcm aku ni? aku x paham la. ayat yg aku x bole lupa ialah. "aku x tahu kalau aku ada anak macam hang ni. jenuh aku kena bawak keluaq duit untuk nk tanggung belajaq." ayat yg memang buat aku rasa mcm nak nangis nk dengaq. tapi dalam hati dok kata "sabar" ja.. aku tahu yg aku ni x cerdik. mmg agak lembam dlm keluarga aku ni. tp perlu ka depa keluaq ayat yg mcm tu? hhmm..rasa mcm nk lari ja. untuk nk cari kejayaan untuk diri aku sendiri. sebab x dak sapa x sekat dah. x dak ka ipt yg swasta yg murah sikit? untuk pelajar yg miskin dan kurang cerdik macam aku ni? haih.. dah pening kepala bila aku pikir pasai msa depan aku ni. rasa mcm x nak belajaq sebab nk bukak perniagaan. tp perlukan modal jugak. tapi kita boleh pinjam dekat mana2 untuk mulakan perniagaan kan? kalau la bole buat mcm tu. mmg aku nk buat bukak perniagaan aku sendiri ja. just nk tumpu untuk majukan perniagaan ja. sapa kata kalau belajar sampai SPM ja xbole berjaya kan? tp adakah mak dngan abah bagi aku buat perniagaan ni? dan.. betul ka keputusan yg aku buat ni? x menyesal ka aku nanti? haih.. banyak sungguh persoalan dalam fikiran aku ni. mungkin suatu hari nanti. aku akan dapat jawapannya? tinggal dengan pelbagai persoalan.

assalamualaikum ^ ^


Tiada ulasan:

Catat Ulasan