Translate

Selasa, 7 Mei 2013

assalamualaikum...

petang td dpt tawaran dekat KOLEJ TEKNOLOGI TIMUR. dpt smbung pra-diploma ja.. alhamdullillah. sebab Allah S.W.T telah bg aku peluang untuk menyambung pelajaran. walaupun lambat sedikit untuk ke peringkat diploma. step-by-step x pa kan... janji suatu hari nanti aku akan berjaya jugak. mungkin sekarang aku masih merangkak dlm bab akademik. walaupun aku sedikit lambat untuk habiskan pelajaran aku. tp itu adalah dugaan Allah kepada aku. untuk mencari ilmu di dunia ni. tetapi sebagai seorang umat islam. kita hanya perlu bersyukur sahaja dngan rezeki yg Dia telah beri kepada diri kita. rezeki masing2kan.. ada yg mendapat rezeki dari sege lain. dan ada yg mendapat rezeki dari segi lain. contohnya.. Allah telah memberikan rezeki kepada seseorang dari segi wang dan kekayaan harta. tetapi Allah telah beri rezeki kepada umat-Nya melalui anak yg semakin bertambah dan juga kita telah mendapat petunjuk bahawa itulah rezeki yg telah di tentukan oleh Allah S.W.T bukan melalui kekayaan di dunia dan juga bukan dari segi anak. tp dari segi akademik. bermacam-macam bentuk rezeki yg Allah telah berikan kepada kita. dan kitaharuslah bersyukur dengan nikmat yg Dia telah berikan kepada kita.

pasal tawaran tu..bila dpt surat tawaran ja.. aku terus masuk rumah. dan terus bukak surat tu. besala.. x sabaq nk tngk kan. so.. what are you waiting for.. jz bukak terus ja surat tu. then. aku bca. depa pown tulis
yg aku dapat tawaran dekat sana. untuk smbung pra-diploma sains. so..aku pown ok la.. happy jugak. sbb aku target yg tu ja..sbb yg len myb mcm susah ja nak dapat. so..aku x letak harapan yg setinggi gunung tu. untuk berharap yg aku dapat smbung diploma dekat unniversiti.so. agak sedih jugak. kenapa la.. aku x stdy elowk2 masa spm dulu. pemalas la aku ni. lepas dpt surat tu. aku tunjuk dekat abah. then, abah suruh tunjuk kt mak sbb nk dengaq pendapat mak. supaya mak bagi p ke x. masa dapat surat ni aku ada dekat alor setar. so. mak aku dekat sungai petani. lepas ayah aku habis keja ja.. terus balik sungai petani.

bila dh smpai. tunjuk dekat mak surat tawaran yg aku dapat. mak pown baca surat tu. bila tengok dekat yuran pulak. mak mcm x bg p ja. yuran pown dah RM 2520.00 yg tu untuk yuran pengajian baru. yuran berkenaan lain sebanyak RM900.00 . x termasuk asrama lagi. payah jugak nk bayaq yuran tu.

bila mak baca dekat surat UiTM pulak. depa cakap kalau nk smbung IJAZAH kena tengok KEKOSONGAN DEKAT UiTM baru boleh smbung kt sana. tp yg tu untuk yg buat diploma dekat kolej bersekutu. aku jz pra-diploma ja.. mak aku paham macam lain sikit.

lepas tu k.azlina (kakak nombor 2) terang dekat mak aku.pasai nk smbung diploma dekat UiTM. k.azlina kata kalau dpt pointer atas pada 3.5 keatas mmg senang nk masuk. so.. mak aku pown tgk aku dngan muka yg kurang percaya yg aku ni boleh dapat pointer atas pada 3.5. aku pown rasa agak sedih la.. bila mak sendiri x percaya yg kita boleh buat. terus rasa mcm semangat tu down sngat2. dengan k.wani (kakak sulung) pulak mcm x percaya dekat aku. sedih gila! pastu last2 depa suruh tggu politeknik. hhmm.. kenapa depa yg atur kan masa depan dekat aku?? kenapa aku x bole nk tentukan masa depan aku sendiri? kenapa? ? aku yg nak smbung study. biarlah..aku yg tentukan. aku dh x tw nk pilih mana.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan